2011. november 26., szombat

Ősz végi Kopasz

Azt is mondhatnám, hogy ezt jól kiterveltem, de nem... igazából csak így jött össze. Mármint az, hogy elég későn indultam el egy Kopasz körre és tudtam előre, hogy rám fog sötétedni útközben. Ezért bedobtam egy fejlámpát is az övtáskába. Ez azért rendesen motiválja az embert, igyekeztem én is minél többet még világosban behúzni. 2-re számoltam, hogy el tudok indulni, ezt majdnem pontosan tudtam is tartani. A nap 15:53-kor nyugszik ma.

Otthon 0 fokot mutatott a hőmérő, Adyligeten kicsit hidegebb lehetett. Nehezen is indul el a gépezet. Búcsút intek a lovaknak és indulok a piroson. A Julianna major felé vezető műút után dérfoltokat látok az út mentén. Később, ahogy egyre feljebb és feljebb jutok a Kecske-hátra már hófoltok virítanak a földön.

No fasza. Otthon gondoltam már vagy ezer éve nem esett semmi, száraz minden, jövök az Asics-ben... erre meg kiderül, hogy a hegyen már tél van. Sebaj, a hónak mindig örülök (na jó, júniusban talán nem). Senkivel nem találkozok útközben, csend honol a környéken. A nap pedig hirtelen kisüt! Ejha! Bemelegedtem, jól esik a futás. A Nagy-Kopaszra vezető emelkedőket már rendes hótakaró fedi sok helyen. Ropog a hó a lábam alatt. A fákról pedig a szél fújja a fejemre a darát, mintha hóesés lenne. Szép egyenletesen tolom, aztán ahogy átbukok a hegyen gyorsítok. Lefele a száguldást csak az gátolja, hogy az Asics talpa nem csúszós terepre való, így oda kell figyelnem minden egyes lépésemre. Nincs gond, szépen leérek a keresztig, majd azon elzötykölődök a Telki útig. A hosszú enyhe emelkedő is jól megy, kicsit erőltetem is. Távolabb hatalmas felhők gyülekeznek, ebből lesz valami. Jó tempóban érem el a vadászházat. Este valamire készülhetnek a vadászok, mert a háznál is látok egy jeep-et, és szembe is jön két terepjáró az úton. Nagykovácsiba 1,5 órával érek. Nagy idő nem lesz, de azért nem is rossz. A faluból kivezető emelkedőn alaposan lassulok. Felérve a Kopasz erdőbe már visszafele haladok a korábbi utamon. A sötétedést kb ide vártam, de még jól lehetett látni. Mire leértem a majori műútra már azért rendesen elkezdett sötétedni, de innen már bebotorkálok. Végül a lámpát nem vettem elő, de mire beértem sötét lett. Az idő 2:28 lett.

Timex adatok

Nincsenek megjegyzések: