2008. szeptember 27., szombat

Nahát 21 teljesítménytúra

Szombaton a Börzsönyben voltunk Tücsivel. A Nahát 21 nevű túrát már csináltuk korábban is, most ismét nekivágtunk.
A túra rajtja Nagymaroson a plébánia kertjében volt. Szép nagy tágas kert, bőven elfért az a sok ember, aki kijött ezen a szép, de hűvös reggelen túrázni egyet. A nevezésnél a rövid távoknál áll csak a sor, így mi is kivárjuk a magunkét, majd útnak eredünk.
From Nahát 21 2008

Az első pont a Szent Mihály-hegy nyerge, ami igencsak magasan van, így rögtön a túra elején durva mászással indítunk.

Odáig nincs is nagy gond, míg bele nem futunk egy iskolányi gyerekbe, és elérjük a legszűkebb ösvényt, ami felvezet a pontig.

Nem is baj, hogy lassulunk, Timi nincs még bejáródva, küzd a szintekkel keményen. No meg az ösvény is hagy némi kívánnivalót maga után, nem csak szűk, de rettenet ferde, csúszós is.
A pontnál kitörünk a pihenő tömegből, és máris újra szabad az út. Hegyes-tetőn nagyon szép kilátás fogad minket. Innen irány lefelé, Zebegénybe. Az út alatt több helyen van lehetőségünk kikukkantani a fák közül a Dunakanyarra. Micsoda látvány ez innen a magasból!
From Nahát 21 2008

Zebegényben a Kálvárián van a következő pontunk, ahol kisebb csoportok pihengetnek. Itt felmászunk a kilátóba is nézelődni pecsételés után. A panoráma innen is pazarr.

Odalent valamilyen rendezvény van, mintha valami kézműves kiállítás/vásár lenne.

Lemegyünk a hegy oldalában szerpentinező kis köves úton, majd indulunk kifele a helységből. Lovaskocsis maskarások jönnek velünk szembe az úton, mókásak. :) Amit a lovak maguk után hagytak, az már kevésbé... Innen jó hosszan kellemes szintben haladó út jön, gyönyörű mezőkkel, szép erdővel, patakkal, izgalmas patakátkelésekkel. Ez már tetszik Timinek is a sok szint után.
From Nahát 21 2008

A következő pontot a Törökmezői halastónál találjuk. Itt egybent etetőpont is van, betolunk egy-két zsírosdeszkát teával.

Jól esik, bár a hagymával és a teába valókkal kicsit spóroltak. A ponton sokan pihennek, egy-egy kisebb csapat indul tovább. Mi is így teszünk. Felmászunk a turistaházhoz, és megyünk a kéken tovább. Timinek már beharangoztam jó előre az utolsó nagy mászást, ami nem emlékezett már. A vizesárokba először le kellett mászni, majd onnan jött a nagy kaptató.

A felső szakasza volt igazán meredek és nehéz, ahol ráadásként még egy szembe jövő hatalmas gyerekcsapatot is kaptunk nehezítésnek. Szerencsére a fa létránál ők egyesével másztak át szépen sorban a létrán, amíg mi át tudtunk slisszolni a létra alatt a kerítésen lévő résen. ;) Elértünk Köves mezőre, ahonnan aztán már csak le kellett csorogni vissza Nagymarosra.
From Nahát 21 2008

Itt egy új útvonal volt kiszalagozva, nem az, amin még régebben kellett menni. Ez jobb is volt, mert sima volt, nem volt köves, sziklás.
Nagymaroson megkerestük a plébániát, és már kaptuk is az újabb kajaadagot a célban. A rendezők szorgosan dolgoztak, minden dícséret megérdemli őket. Volt miért, nagyon sokan voltak ezen a túrán, és ahogy néztük mindenki jól érezte magát. Ahogy mi is.