2008. október 5., vasárnap

Örömvitorlázás

Leslie, a céges vitorlás klub vezetője egy vitorlás hétvégét szervezett október elejére. Kimondottan azért, hogy a frissen jogsihoz jutottak gyakorlhassanak kicsit együtt, valamint, hogy megtanuljunk spinakkerezni. Az előrejelzés kimondottan nagy szelet és sok esőt mondott, így izgalmasnak ígérkezett a dolog.
Szombat reggel a Népligetnél találkoztam Orsival, Pistivel és Petivel. Az eső egész éjjel esett, és persze még akkor is. Az autópályán is szakadt végig. Ahogy Balatonfüredre értünk, teljesen elállt. :) Húú, ez eddig faxa. A füredi kikötőben találkoztunk 9:30-kor a többiekkel.

Az autót a már szokásos távolabbi parkolóban hagytam, aztán szóltak a többiek, hogy a nagy parkoló szezonális, már nem kell ott sem fizetni. Így, amíg Leslie becsorgott, én még közelebb hoztam a verdát.
Két hajót béreltünk ki, az egyik az Enigma volt, egy J24-es:

A másik az Ultimó, amelyik egy Majestic 24-es svertkieles versenyvitorlás:

Tényleg nagy szél volt, ezért én a biztonságosabbnak tűnő J24-t választottam első körben, aminek Gábor volt a kapitánya. Mindkét hajón csak a grószt húztuk fel, így indultunk el Balatonszemes felé.

Az út nagyon izgalmas volt. Tihany előtt átvettem a kormányt, innen végig én vezettem. Furi volt, hogy mennyire nincs forgalom a nyári szezonhoz képest.. nem kellett a kompok között centizgetni. :) A Tihanyi félsziget jó nagy szélárnyékot képez. Amint kiértünk a takarásából, irdatlan nagy szél csapott le ránk. A Balaton sem úgy hullámzott itt, ahogy egyébként szokott. A hullámok nem egyfelől jöttek, hanem több irányból. És akkorák voltak, hogy az eszméletlen. A hullám hegy és völgy között lifteztünk 2-3 métert. Kapaszkodtunk rendesen.
Lesliéknek az Ultimón le kellett szedni a grószt, mert túlságosan bedőlt a hajó. Mindíg fellúvoltak a nagy szél miatt. Földvár magasságától kénytelenek voltak motorra váltani. Ekkor kezdtük el behozni őket, egyébként sokkal gyorsabbak voltak vitorlával, mint a J.
A Szemesi kikötőben először a normál vendéghelyeknél kötöttünk ki, aztán mikor kiderült, hogy bárhova állhatunk, kerestünk jobb helyet bentebb. Mivel ekkora szélben az Ultimóval már nem akartak újra vízre szállni, nem volt választásunk, itt töltjük az éjszakát. Muszáj volt egy csendesebb helyet keresni a hajóknak. Találtunk is, ez már elég messze volt a hullámtörőktől, hogy ne nagyon ficánkoljanak a hajók.


Elmentünk kicsit szétnézni a városban, majd ebédelni/vacsorázni a KisTücsök étterembe.

Klassz kis étterem, és finom volt a kaja is.
Az éjszaka jól telt a hajókon, bár sokszor felébredtem a kolompolásokra, meg hogy Leslie ki-be mászkált a hajón. :) A kabinban fűtöttünk melegítővel, így hideg sem volt.
Másnap aztán irány vissza Füredre. Még vasárnap is nagy szél volt, de már koránt sem akkora, mint szombaton. Ma ki akartam próbálni a másik hajót, átrendeződtünk. A Majestic egy teljesen más kialakítású vitorlás, egy vérbeli versenyhajó. A cokpit-ben nagy a tér és kevés a kapaszkodó, vagyis az nincs is. A svertkiel miatt iszonyatosan dőltünk, itt már tényleg ki kellett ülni a hajót.


Most a keleti medencében volt durvább a helyzet, mikor már fock-kot is húztunk. Nagyon klassz élmény volt az egész. Jó volt, remélem lesz még ilyen.

Nincsenek megjegyzések: