2014. július 19., szombat

Pilisi Szirtek 40km (1890m) - egy remek túra!

Úgy indult a hét, hogy piedcat hívott a Kék Balaton túrára. Kértem egy kis gondolkodási időt és ígértem neki füstjeleket. Másnap fel is szállt a füst, de nem a Balaton, hanem a Pilis fele. Nem mintha a Kék Balaton nem ígérkezett jónak, de most több szempontból is a Pilisi Szirtek fele billent a mérleg. Egyrészt közel van, könnyű logisztikával, gyorsan megjárható. Másrészt nagyon izgalmasnak nézett ki az útvonal, harmadrészt pedig sokkal velősebb túra, papíron közel 2000m szinttel. Ez utóbbi a Dupla Élményre való felkészülés miatt különösen fontos. Egy egészen konkrét célt is kitűztem magamnak a mai napra. 6 órán belül kell behúzni a 40 kilit. Ez a szintideje a BHM-nek, ami idén is nagy küzdés árán lett meg. A BHM 43km/1400m adatai kb hasonló nehézséget takarnak, mint ez a túra.. vagy mint a Mátra 40 2070m szinttel. A Mátrát sikerült behúzni (bár nem volt egyszerű) 5:46 alatt, most a Pilisen volt a sor. Tudtam ez sem lesz az...

Nem is volt. Ami viszont volt az egy igazán pazarr útvonal. Olyan helyekkel, ahol sosem voltam még. Olyan nehézségekkel, amik méltóan egészítik ki a Pilisi LeFaGySz-ból átemelt szakaszokat egy igazán masszív 40km-hez. A Csévi-barlang/Basa-hegy páros mindent vitt. A Pilisben ilyen útvonalat összerakni Dobogó-kő, Prédikálószék vagy akár a Nagy-Kevély nélkül pedig igazán briliáns. Az is nehézséget okozott, hogy csak 2 ponton (ahol viszont hibátlan volt az ellátás!) és 2 forrásnál lehetett folyadékkal feltankolni, alig érintett lakott területet a túra. Ez pedig ma sokat számított, mert hőségriadó volt az országban.. A túra alatt 30 fokos átlaghőmérséklet (max 37).

Ja és a lényeg: sikerült. Három másodperc eltéréssel hoztam a M40 idejét, ez is pont 5:46 lett. ;)

Az óra szerint a táv stimmelt egész pontosan, a szintemelkedés viszont csak 1600m volt:
Suunto adatok

Nincsenek megjegyzések: