2017. július 9., vasárnap

Bükki Hegyimaraton 2017

2015-ben csak váltóban indultam két kört futva, 2016-ban pedig nem jutottam el a versenyre. :( Két év kihagyás után újra a Maratoni távot céloztam meg ezen a kiváló versenyen. A nagy mumust. A szivatós maratont. Az ország legnehezebb maratonját. A pályán, ami többek szerint 'Németh Csaba amatőrök elleni utolsó bosszúja'. :)

Azt már korábban megénekeltem [Link], hogy _általában_ hogy szokott nálam zajlani ez a verseny. _Általában_ hőség van. _Általában_ az első két kört elfutom. _Általában_ a harmadikban teljesen meghalok és belassulok, de _általában_ azért valahogy behúzom a negyediket is... azt, hogy hogy, most hagyjuk is. ;) Nagyon kíváncsi voltam, hogy a 3.-4. körös haláltusámban mekkora szerepe van a hőségnek és idén azt hiszem sikerült választ kapnom a kérdésre. És nem csak légből kapott választ kaptam, mert a kérdést konkrétan feltettem. Március 15-én. A Népek Tavasza 30 lefutása után. Nyomtam egy BHM kört. Egy utolsó kört. A NT30 ugyanis távban és szintben is hozta a BHM első három körét. Átvettem a díjazást, elpakoltam a kocsiba, majd neki is álltam kérdezni... :)

http://www.movescount.com/moves/move146960356

..a kört vígan futottam le a 15 fok körüli hőmérsékletben 1:20 alatt. Ennyi idő alatt utolsó kör még nem volt meg korábban, bármikor elfogadtam volna. :) A válasz tehát az volt, hogy persze, hogy piszok sokat számít a hőmérséklet ezen a versenyen. A pálya és a körülmények. Ez így kéz a kézben tud elképesztő nehéz lenni.

Márciusban nem sejthettem, hogy majd június közepén milyen idő lesz. Naná, hogy kánikulára készültem. 1 héttel a verseny előtt azonban az előrejelzések mást mutattak. Volt esély a hűvösebb időre, ami végül be is jött. Max 20 fokot mondtak és esőt. Az eső ilyen távon nem gond, sőt itt a BHM-n inkább áldás.. :D Na jó, a pálya azért nehezedik vele, de a versenyzőknek sztem jól esik.
Petit és barátnőjét, Lanát vittem a versenyre, ahol Kurival is találkoztunk a rajt előtt. Kuri kérdezte is, hogy milyen köröket tervezek, amire azt válaszoltam, hogy jó lenne 1:15 körüliket menni. Sok időm nem volt, épp csak össze tudtam készülni a rajtpisztoly dörrenéséig. Az első körben ment a szokásos száguldás a rövidebb távosokkal. Próbáltam direkt lassulni, visszavenni néha, hogy nem fussam el az elejét. Érzésre egész jól ment. Nem versengtem, inkább csak sodródtam és hagytam elmenni a gyorsabbakat. És könnyen ment. Az eső is rákezdett, mégis megfutottam az eddigi leggyorsabb BHM körömet 1:02-vel.
Szilvivel az első kör vége fele... az eső már eláztatott mindenkit...
Ennél jobban nem is indulhatott volna. A második kör már lassabb volt (1:08), de még mindig nagyon lendületes és könnyed. Persze ez majdnem mindig így is van, csak utána változik meg minden egy csapásra... De nem most!

A harmadik kört vigyorogva kezdtem meg, szinte fáradság nélkül, minimális frissítéssel. A fej/sapka mosások most teljesen elmaradtak végig, arra nem volt szükség. Egy nagy kő gurult le a szívemről futás közben. Hát van ilyen harmadik kör is? De még mennyire! Az eső esett, és jólesett. Igaz a pálya kezdett csúszóssá válni. És a befutó emelkedő szakaszt is meg tudtam még kocogni. 1:12 lett a harmadik, alig lassultam. Mesés!

A negyedik körre is jó kedvvel és önbizalommal indultam, de azért itt már jött némi fáradtság és sokkal több csúszkálás mivel időközben a pálya teljesen felázott és sarassá vált. Még a mumus Ostoros-hegyet is vígan másztam meg negyedszerre is, és húztam a cél felé ahogy csak tudtam (bár pont az Ostorosról lefele kellett nagyon észnél lenni, ott csúszott a legjobban). Az utolsó kör 1:18 lett. El sem hiszem. A célkapun a kijelző 4:40:51-t mutat mikor becsapok a célba. A többiek tapsolva várnak. Isteni érzés 5 órán belül célba érni itt. Nem gondoltam, hogy ilyen jól fog menni. Ilyen hát a BHM amikor nincs hőség.. Na jó, azért kellett hozzá egy nagyon okos és jó futás is tudom.. Idén ez összejött!

Eredmények itt

Óra adatok:
http://www.movescount.com/moves/move161935643

Ajánló: Repei Csilla beszámolója a versenyről 

Nincsenek megjegyzések: