2011. május 14., szombat

Vidróczki 18

Idén is mentem, hogy ne maradjon ki az egyik legnagyobb kedvenc, viszont csak a legkisebb távra, hogy minél hamarabb hazaérjek Timihez. Ákos is úgy döntött végül, hogy csak a 18-ra jön, így együtt utaztunk le Szorospatakra.

Mivel a pontnyitások a rövid távon nem futásra vannak optimalizálva, későn indultunk. Ákosnak adtam 20 perc előnyt, Ő 9:15-kor, én 9:35-kor vágtam neki a hegyeknek.

Az első szakaszt nem ismertük, hiszen a hosszabb távok nem a zöld sávon mennek fel Mátraszentimrére, Mátraszentlászlóra. Pozitív meglepetés volt az új útvonal, nagyon szép út vezetett fel a faluig. Utcákon kanyarogva áttrappolok Szentlászlóra. Ákosnak semmi nyoma. Nem jön szembe sem. Azannya! Rálépett a gázra rendesen. Egy vidám párral találkozok viszont, akik néven szólítanak és hajráznak. Ezt nem tudom mire vélni, eléggé meglepődök. Nagyon le lehet maradva, még a hírnevem is megelőzött. :D A pontnál nem frissítek, elég korai lenne...

Spurizok visszafelé. A sípályáknál megint utólérem a párost, akik tovább szurkolnak. Vigyorogva megköszönöm ismét. Száguldok lefele a csodálatos Csörgő-patak völgybe. Hutahely, jobbra át, sorra jönnek a patakátkelések. Nyújtom a lépteket, tudom, hogy ha Ákost utól akarom érni, akkor most nagyon nyomni kell. Szerencsére remekül vagyok, minden szempontból. A lábaim frissen pörögnek, a tüdőm észrevétlenül szorgoskodik, a szívem pumpál mint a kisangyal. Kell is neki, a pulzusom az egekben... Kerülgetem a kidőlt fákat és a sziklákat, ugrálom át a patakokat, könnyen veszem az akadályokat. Hamar el is érem a leágazást a Vándor-forrás felé. Mérem az időt, mennyi időbe telik megjárni az újabb hurkot, mert ide is vissza kell jönnöm. Lefutok a forrásnál levő ponthoz a pecsétért..

..majd mászok vissza az elágazásig. Ákos továbbra sincs sehol, bár a kis kunkor csak 5 percembe tellett, így ez sokat nem jelent. Toltam hát tovább felfelé. Ágasvár jött. Rendesen megrohamoztam, csapattam felfele is. Ha itt sem találkozok Ákossal, akkor szögre akasztom a cipőmet otthon. Szerencsére nem így lett, már a felső harmadában jártam, mikor szembetalálkoztunk. 11:01 volt, hivatalosan 1 perce nyitott fent a pont. Felmászok az EP-ig, ahol kapok egy újabb pecsétet meg egy kis dícséretet. A pontőrrel együtt indultunk el még a rajtból. :)

Na zúzás lefelé. Megjegyeztem a helyet, ahol összefutottunk Ákossal, így meg tudtam mérni, hogy 5 perccel van előttem. Lerobogtam a turistaházhoz, majd tovább a piroson. Mikor elindultam fentről, a pontőr még oda is szólt búcsúzóul, hogy figyeljek a piroson, mert kavarós. Azt válaszoltam, hogy köszi, ismerem. Hehe. Jó vicc. Úgy elkavartam rajta idén mint a fene. Bazz. A jelzést meg sem találtam, az erdőben vágtattam tovább Szorospatak fele... elég nyomasztó volt. Végül az erdei tábor kerítésébe ütköztem, és annak mentén kimásztam a műútra. Onnan már sinen voltam. Ilyen se volt még... Így Ákost nem sikerült utólérni, 5 perccel utána értem be, az időm 1:59:54. Klassz futás volt, kár lett volna kihagyni. 13:10-re már otthon is voltam Pesten. Két dolgot sajnáltam, hogy piedcat nem jött és hogy nem találkoztam össze Mikivel.

Timex adatok

1 megjegyzés:

piedcat írta...

Gratulálok, nagyot mentetek. Így utólag jobb, hogy nem voltam ott, mert kihajtottad volna a belemet. :)
Kár, hogy eltévedtél a végén, ez nem vall rád. :)
Ákosnak üzenem, hogyha ilyen jól megy neki, nyugodtan jöhetne a Kinizsire is...