2012. június 19., kedd

Futapest Terepfutás Pomáz

Erre a hétvégére is hőséget ígértek ami ismét bejött. A múlthetihez hasonló meleg, csak most teljesen tiszta égbolt, tűző napsütés. A futapest pomázi rendezvényét néztem ki vasárnapra.
http://www.futapest.hu/kiiras/MV_2012_plakat_A5.pdf

A 20 kilóméteres távot tűztem ki célnak, amit itt is, mint a Bükkben, 10km-es körökben kell teljesíteni. Reggel korán indultunk, mert először Gyermelyt céloztuk meg. Tücsi és Lora telkeztek addig, amíg én lefutom a versenyt. Szomortól a októberi túráról már részben megismert úton mentem Máriahalom felé. Az ismeretlen szakaszon egy nagyon jót autókáztam. ;)

Még időben oda is értem a rajtba, ami Pomázon a Magyar-várnál volt.

Nem voltam még itt korábban, meg is lepett a hely. A vár igazából egy nagy tábor. Szálláshely, büfé, mosdók és háziállatok. Egy nagyobb vegyes birka/kecskenyájat terelgetett a juhász a vár mellett. Odabent lovak sétálgattak.

A nevezés gyorsan és egyszerűen megy. Közben egy vicces közjáték zajlódik le. A kecskéket be akarta terelni a gazdájuk, de a jószágok megijedtek a bejáratnál levő emberektől, így egy ott parkoló furgon körül kezdtek el körbe körbe rohangálni. Nagyon mókásak voltak.


A versenyre hangolódásra már nem volt sok időm. A kirakott térképvázlaton megnéztem az útvonalat. Jó kacifántosnak tűnt, remélem nem lesz gond a jelzésekkel. A rövidtáv (4,8km) 11:00-kor indult el, róluk csináltam képet is:


A tizes és a huszas távokat pedig tíz perccel később indították.

Tanultam a bükki versenyből, így most vittem magammal egy 0,33dl-es palackot. Ez még könnyen kézben tartható. Mivel szoktam fél literessel is futni, tudtam, hogy ezzel nem lesz gond. Egy dolgot felejtettem el rajt előtt, bevizezni a sapkámat. Jól jött volna már az elején, pokoli meleg lett.

Viszonylag az elején indultam, szóval a tempó elég húzós volt. Széles utakon kanyarogtunk, árnyék nem volt semmi sem. A jelzések rendben voltak, szalagozás és a kritikusabb kanyarokban útjelző tábla vagy egy rendező mutatta a helyes irányt.

A második kilóméternél egy rét szélén ereszkedtünk lefelé, itt be lehetett látni az előttem haladókat. 12 embert számoltam össze, persze páran már lehettek látóhatáron túl is. Az alsó úton már volt néha egy egy benyúló fa ami adott némi árnyékot, de ez sem volt sok. A Dera-patak partján tettünk meg újabb 2 km-t, így értük el Csobánka határát, ahol a piros jelzés indul felfelé, a Kevély nyereg irányába. Itt volt a frissítő állomás. Ez volt a pálya könnyebbik és rövidebbik fele. Már eddig is kortyolgattam a flakonomból, próbáltam folyamatosan frissíteni, ahogy kell. Itt persze azért ledöntöttem egy pohár szörpöt és dobtam egy banán szeletet is utána.

No jöhet a neheze. A piros emelkedőjén séta a sárga háromszögig, ami már futhatóbb kaptatóban folytatódott. Egy darabig, aztán meredekebb lett. A csúcs elérése után egy bal kanyarral indultunk lefelé. Itt felpörgött a tempó. A zegzugos utak itt is jól voltak jelezve. Kivéve egy helyet, ahol tovább futottam lefelé egyenesen az élesen balra visszakanyarodó út helyett. A hátam mögött szerencsére ketten is jöttek és nekik szemet szúrtak a nehezen észrevehető szalagok. Ők kiáltottak vissza. Ezúton is köszönet nekik! Ebbe az elágazásba mindenképpen kellett volna rakni legalább egy táblát, de inkább egy segítőt. Ez az egy kritikus hely volt a pályán, ahol hiányzott a segítség. Innen aztán újabb emelkedő következett. A két sporiból az egyiket visszaelőzöm felfelé, a másikat pedig jó hosszan üldözöm lefelé menet. Egy nagy kanyarral fordulunk vissza a Magyar-vár felé, amit aztán még teljesen meg is kell kerülnünk a kerítés mentén. Nagyon örülök, hogy hoztam magammal a flakont, jól esik a frissítés. Még úgy is, hogy a víz már nagyon felmelegedett. Egy-két korty kell útközben. Öntöttem belőle a fejemre, tarkómra is, ott pedig az enyhe szellő hűs élményhez juttatott. A kilómétereket jelző táblák között itt már feltűntek a rövid távos jelzések is, a pálya vége közös volt mindenkinek. Ők persze ekkor már régen bent voltak újra a várban.. Nagy nehezen utólérem a végére a sporttársat, aki leelőzött a kritikus elágazásnál. Eléggé kivan a melegtől a befutónál azon gondolkodik, hogy elég volt neki egy kör is. Ugyan már, bírunk menni még egyet, mondom neki és kicsit be is lelkesült, azt mondja jó, ha már erre nevezett, jön tovább. Beérünk a kapu előtt levő rajthelyhez, ahol a tizeseknek cél, nekünk frissítő pont van. A flakonom kiürült, itt most kérek bele vizet és ismét szörpözök egy jót. Annyira brutál a meleg, hogy nekem is kedvem lenne itt megállni, de ezt a gondolatot gyorsan elhessegetek, nem ezért jöttem. 57 perccel indulok tovább.

A víztöltéssel vesztek egy kis időt, de hamar beérem az előttem loholó fickót. Neki elég küzdelmes második kör néz ki. Nekem még viszonylag jól megy. Az útvonal most már ismert, könnyedén veszem a kanyarokat. Egy emelkedőn még az is eszembe jut, hogy itt az első körben belesétáltam. Most nem. Csobánkáig minden okés, de már vártam az erdős részt, ami csak ez után jött, hogy legyen egy kis árnyék is körülöttem. A frissítő pontot ismét igénybe veszem a nagy emelkedők előtt.

Innen aztán már kicsit lassabban haladok, mint az első körben, viszont legalább tudom hol kell majd figyelnem. Az elágazással most nincs is probléma. Utána felfelé utólér egy srác, nagyon jól tolja, megfutja a nagyobb dombot is. Látótávolságon belül marad, lefelé üldözőbe veszem, de csak közelebb kerülni sikerül.  Közben viszont utolérünk egy idősebb futót. Vele egy darabig együtt megyek, azt mondja, hogy már nagyon kivan, lassulni is kezd. Én tovább futok a saját tempómban. A cél előtti visszafordítónál még egy futó utolér, Ő nem tudom hol volt eddig, valami brutális tempóban nyomja a hajrát. Úgy megy el mellettem, mintha állnék. :P Én maradok a tempómnál és a befutót egyedül nyomom végig. A célba 2:00-val csapok be, a második kör 1:03 lett. Remek!

Elfáradtam rendesen a hőségtől. A flakon teljesen kiürült a végére, de pont elég volt ehhez a távhoz. Most van időm frissíteni. Megnézem az eddigi időket is, a 9. beérkező voltam. Klassz!

Egy kis pihi után bemegyek még a várba, ahol az egyik rendezővel beszélgetek a kritikus pontról. Egy másik futó azt mondja, hogy az eleje (5-en, 6-an) el is kavart annál a V alakú elágazásnál, ők más fele mentek és máshol csatlakoztak vissza a pályára.. Na frankó. Szóval az első körben nekik egy hegy kimaradt... igaz a tévelygés miatt nem biztos, hogy távban kevesebbet mentek, de ezt csak ők tudják.. Mindenesetre ez egy nagy hiba volt a rendezők részéről. Mivel ezen a helyszínen ez volt az első rendezés, biztos vagyok benne, hogy jövőre javítanak majd a dolgon. Ezt leszámítva viszont rendben volt az egész.

Timex adatok

További saját képek

Rendezői képek

Eredmények

Nincsenek megjegyzések: