2008. augusztus 20., szerda

Vitorlázás egy Balaton 18-assal

Augusztus 20-ra ismét egy kis vitorlázást terveztünk be. A múltkori 25-ös egy közeli barátját, egy hosszított 18-ast, a Barbarellát béreltük ki. A Balatonfüredi Mahart kikötőből indultunk, át a Tihanyi szoroson Balatonföldvár irányába. 2-es szél volt, nagypapa üzemmód bekapcsolva. A szoroson való áthaladás izgalmas volt, nagy volt a forgalom a két medencét összekötő hajóúton, de csont nélkül ment. Földvárnál lehorgonyoztunk a nyugati stranddal szemben, és fürödtünk egy jót, majd kikötöttünk Földvár hiper-szuper kikötőjében. Egy irdatlan nagy vendéghelyre raktuk le a hajót, a cölöp jó messze volt a hajó farától. Mikor kifele tartottunk a kikötői szigetről, akkor láttuk, hogy vannak ott normál méretű vendéghelyek is... na majd legközelebb. Kajáltunk egy jót, az egyik helyi büfénél, majd indultunk is visszafelé.
A visszafele út már sokkal izgalmasabb volt. Tihanynál az egyik induló komp nem hagyta, hogy elmenjünk, ránkkürtölt, így tettünk egy fordulót. Amikor átértünk, akkor az tűnt fel, hogy nagyon közel megyünk a parthoz. A térkép szerint kb 100 méterrel kijjebb az 1 méteres mélység vonalától. Húú, az durva. 1m a merülésünk... gyorsan megcéloztuk a bentebb levő kardinálisokat, de nem volt gond. A másik érdekes jelenet meg az volt, amikor fordulás után mindig visszadobta a hajó orrát a szél. Ekkor már felerősödött, jött vmi nagy zuhifelhő is, a kis Barbarellát meg úgy dobálták a kisebb hullámok is, mint valami matracot. Aztán rájöttünk, hogy túl feszesre volt húzva a grósz, azért tolta el a szél a hajó farát.
Még megálltunk Tihanyban egy kicsit, aztán 19 órára értünk vissza Füredre a kikötőbe. Remek túra volt ez is. :)

Képek itt:

És egy kis videóösszeállítás a túráról: